Onsdag

SOMEDAY

Händelserika dagar. Idag har jag jobbat igen, gått över till den mörka sidan. Fick skriva på papper för att bli anställd. Tydligen så gör man ju ett nog bra jobb!  Sen så fick man t.o.m lite högre lön. Inte illa pinkat alls. Sen att man kan få en lunch med kycklingspett, någon sås som typ limeaioli och tex potgrat med lite melon och sallad för 28 kr är inte heller illa. Skulle dock ljuga om jag skulle säga att jag inte saknar personalen på mitt gamla jobb, vissa mer än andra . Vissa betydligt mer än andra, men det är alltid trevligt att träffa lite nytt folk.

Imorgon ska jag göra prov för att gå en utbildning dock, inte alls säkert att jag klarar provet alls, inte direkt igår man läste på  engelskan så den är nog lite rostig. Men det kan hända att jag börjar plugga om en månad alltså. Gud vad saker kan förändras och vad livet kan ta en snabb vändning till något helt nytt. Detta väcker dock en massa frågor, vill jag studera just detta, vill jag bo i umeå i 2 år, eller vill jag jobba en stund och sedan börja se mig om efter en ny stad att utforska? Ska dock göra provet ändå, sen kanske jag hinner komma på ett vettigt svar på en månad. För just nu snurrar allt omkring i huvudet och i hjärtat, och jag har ingen aning.

Måste dock säga att det är ganska fantastiskt hur önskningar kan uppfyllas, sa dagen innan att jag ville vakna på morgonen och veta vad jag skulle göra. Dagen efter ringde dom från skolan, ska man se det som ett tecken kanske? Dock så märkte jag att detta inte hjälpte någonting utan snarare gav mig mer att grubbla på.

Skickar ut en hälsning till min Sneis, om hon orkar läsa så här långt. Det är så härligt att ha dig att skicka iväg ett sms till, dag som natt. Du är alltid där och lyssnar, även om jag alltid pratar om samma sak på senaste tiden, Du är en människa som man kan vara tyst med, på samma sätt som du är en man kan prata med. Du är min styrka. Jag älskar dig!


Nä, huvva. Nu är jag nervös över morgondagen, tänk att någon timme och något prov kan bestämma vad jag ska göra med de nästkommande 2 åren av mitt liv? hemska tanke.

Jag kan även inte fatta hur mitt liv kunde förändras så mycket. För ett år sen så var jag på en helt annan plats än vad jag är på idag. Jag hade aldrig kunnat drömma om att jag idag skulle sitta i min egen lägenhet i Umeå, ha bytt jobb och kanske ska börja plugga. Jag trodde inte att de vänner jag hade då skulle bytas mot andra eller att vissa skulle finnas kvar. Jag trodde att jag visste vem jag var, jag hade verkligen ingen aning.




Kommentarer
Postat av: Sneis

Underbara, älskade människa! <3

2012-08-02 @ 17:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0