Lördag

Varför sitter jag här vid bloggen igen? Kanske för att jag behöver det, kanske för att jag helt plötsligt kommit på att det är väldigt nyttigt att kunna gå tillbaka och läsa vad man gjorde då. Hur man kände för ett år sen. Dagen har börjat, hunnit träffa lite sorselebor på "stan" , haft besök av en vän till mamma och hennes barn som jag lekte med någon gång när jag var liten.
Mamma står i köket och fixar med det vi ska grilla, micke står ute vid grillen, Som det alltid brukar vara.Fattas bara en öl i handen på honom så är klyschan färdig. Frida skriver B uppsats och vi ska väl börja göra oss i ordning för kvällens Holmen gungar. Jag undrar hur den här kvällen kommer att utspela sig.

Här växte jag upp. Ville hinna visa upp det.
Träffade Malin, ett snabbt hej fick vi till, tänk hur saker kan förändras återigen.
Mamma ropar, en latte macciato och morotskaka med glasyr står på bordet. Söta mamma som serverar det en timme innan vi ska äta.

Grubbel grubbel grubbel, misstag misstag misstag, beslut , beslut , beslut.
Kan inte ens få ihop en sammanhängande text, kanske börjar likna syster ändå.
Att jag hade turen att få de mest fantastiska vännerna som finns förstår jag inte heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0