Måndag

Drömmer mig tillbaka till när jag var liten, då bekymmer var att pappa lagade fisk fast han visste att jag inte gillade fisk och åt potatismos till middag. Jag, syster, Malin och camilla på badsjön och lekte älvor som dog när solen försvann, när min blåa cykel var ett sto, och det roligaste som fanns var när vi bygde snögrottor eller träkojjor. Nu är det värre, men måste jobba bort hela sommaren för att ha råd att betala hyran och kunna köpa potatismos överhuvudtaget för att inte svälta. När jag bråkade med mamma och kunde springa i 2 minuter så var jag hemma hos pappa, nu har jag inte ens en förälder i närheten, när det var så otroligt spännande att vara full och kärlek handlade mest om vilken kille som var snyggast, och var han inte kär i dig så var det bara att bli kär i killen som låg på andra plats på kärlekslistan.. Tänk att få tillbaka sommaren i nian, när skolan handlade om att ligga och sola på ishockeyplanen eller badsjön.. När det var så stor grej att fylla 18 och bli VUXEN? nja, ansvar är bara jobbigt..





Låt talludden vara kul!


Byebyebyebye     hejsvej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0