Fredag

Tekoppen är i handen, mitt underbara chaite med mjölk. Har just läst ut fifty shades of grey, boken som har haft så mycket ramaskri i tidningarna att jag var tvungen att köpa den på engelska. Till min förvåning så hade jag inte ens läst om vad den handlade om och blev totalchockad när jag märkte att detta inte var en bok, det är en porrfilm av text. Inget jag kan rekommendera faktiskt, om ni inte är jättesnuskiga. 
 
Spenderar min fredag med ett försök till plugg, jag plöjer mig igenom en sida i taget och varvar med lite fika, nå bra musik och så. Detta är dock den första lugna fredagen jag har haft på evigheter och jag välkomnar den faktiskt. Är rätt skönt att bara få vara ensam en dag, otroligt att den där meningen skulle komma från mig, men jag behöver en paus i allt som har med stundentdrickande och påhälsningar. 
 
 
And theres a danger in loving somebody too much
And its sad when you know its your heart they cant touch.
Theres a reason why people dont stay who they are
Cause baby sometimes love just aint enough.
sometimes love just aint enough.
 

Första tentan nästa vecka, och jag vet att jag inte har gjort nog alls. Måste hitta motivation, måste fatta att jag gör det här för mig, och med skulderna som kommer efter denna utbildning så kan det ju vara bra om jag klarar alla tentor så att jag faktiskt kan få bidraget och kanske ett jobb sen en stund så man kan spara ihop lite pengar innan jag drar igång husköpet på Irland. 
 

Imorgon när du vaknar har alla dina drömmar uppfyllts – beskriv var du är, vad har du lyckas med, vilka är med, vilket år är det, vad kommer att hända den dagen, vilka är glada eller tacksamma över att just du är där idag? Hur mår du?

Jag har äntligen byggt klart mitt vandrarhem ute på bygden på Irland. Året är 2017 Jag har jobbat i några år och sparat ihop nog med pengar för att ha råd att bygga detta fantastiska hus. Hästarna är utanför, jag har en liten pub i källaren där det alltid samlas en klunga av folk från närmsta stad. Där inne har jag alltid livemusik, och denna härliga ”irlänska pubkänslan” har de tagit med sig. Det bor just nu fyra stycken par på vandrarhemmet, och jag har just gjort frukost åt dem alla. Idag ska vi alla ut på en lång vandring med hästarna, och sedan blir det att slappna av i badtunnan. En lägereld och en öl tar vi sedan.

Alla omkring mig är så glada för min skull, och mitt vandrarhem fylls alltid av nära och kära. Jag är lycklig.

Det gäller att veta vad mina mål är, att se dom framför mig och att kämpa för att nå dit. Nu jäklar ska jag lägga ner det här med bloggen ikväll och plöja på i boken,. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0